16 maja 2015

Jak dbać o paznokcie?

Wiele z nas marzy o pięknych, zdrowych paznokciach. Tylko co zrobić, żeby one takie były? Przygotowała dla Was kilka wskazówek. Jeśli jesteście ciekawe, zapraszam dalej.


1. Jeśli masz problem z łamiącymi się paznokciami, oznacza to że brakuje Ci magnezu. Na uzupełnienie jego braków w organizmie polecam ziarna zbóż, produkty mleczne, a także zielone liście roślin. Jego źródłem jest też czekolada. 

2. Kruchość paznokci jest spowodowana również niedoborem cynku i krzemu. Cynk znajdziemy w rybach, owocach morza, kiełkach soi, pestkach dyni i słoneczniku. Krzem natomiast w wodzie, marchewce, pietruszce, burakach i w produktach zbożowych. 

3. Inną przyczyną łamliwości może być niedobór żelaza i wapnia. Tego pierwszego źródłem jest czerwone mięso i pełnoziarniste produkty zbożowe. Natomiast wapno znajdziemy w produktach mlecznych, sardynkach i szprotkach, a także w orzechach i zielonych warzywach

4. Zaprzestań używania cążek do skórek. One mają bardzo zły wpływ na nasze skórki. Przez nie tworzą się drobne ranki i stany zapalne. Poza tym skórki stają się grubsze i nierówne. Lepiej posmarować je olejkiem i odsunąć patyczkiem.

5. Kupuj kremy do rąk i paznokci. Takie są najlepsze. Nie dość, że nawilżą dłonie, to i paznokcie oraz skórki wokół nich. 

6. Używaj bazy pod lakiery. Jeśli po niektórych lakierach na Twoich paznokciach pozostają przebarwienia to przed pomalowaniem powinnaś położyć bazę lub lakier bezbarwny. Twój problem powinien zniknąć. Jeśli jednak tak się nie stanie możesz użyć roztworu z mieszaniny sody oczyszczonej, oliwy i soku z cytryny.Wtedy przebarwienia powinny zniknąć.

7. Wzmacniająco na paznokcie działa także witamina B. Znajdziemy ją m.in. w ziemniakach, selerze naciowym, awokado, brokułach, migdałach, brukselce, pszenicy, kukurydzy, kurczaku, bananach, soi, szpinaku, ziarnach słonecznika, papryce i daktylach.

8. Na piękne paznokcie poleca się też jedzenie białka, które znajdziemy w mięsie, nabiale, jajkach, rybach, nasionach roślin strączkowych oraz orzechach. 

9. Pamiętaj o stosowaniu odżywek. One wzmocnią i zregenerują paznokcie. 

10. Nie obgryzaj paznokci. Nie wygląda to zbyt dobrze, w dodatku nie jest to dobrą manierą. Jeśli masz z tym problem, możesz kupić specjalne preparaty, które po posmarowaniu nadają Twoim paznokciom niedobry smak. Od razu przejdzie Ci ochota na obgryzanie.

11. Jeśli często korzystasz z komputera, pamiętaj żeby uderzać w klawiaturę opuszkami palców, nie paznokciami. Zapobiegniesz ich rozdwajaniu i łamaniu. 

12.  Nie obcinaj zbyt krótko paznokci. Dzięki temu unikniesz infekcji grzybiczej.

A Wy znacie jakieś rady na piękne paznokcie? 


Zdjęcie z postu pochodzi ze strony: http://picjumbo.com/

13 komentarzy:

  1. Świetny post :)
    Na pewno wielu osobom się przyda.
    Mi osobiście brakowało witaminy B heh :)
    Pozdrawiam
    http://headintheclouuuds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo fajny post :) może obs za obs? jak tak to zacznij i napisz u mnie :))
    agnieszka--agnieszka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio kupiłam jedwab do paznokci z Eveline, po tygodniu używania nie rozdwajały i nie łamały się paznokcie. :) Mogę polecić :)

    juliabloger.blogspot.com <--- Kliknij :)

    OdpowiedzUsuń
  4. niedobór magnezu odczułam nie tylko na paznokciach, ale zaczęłam używać dwóch odżywek, uzupełniać niedobór i moje paznokcie są już w lepszym stanie, choć dalej są podatne na złamania, rozdwajanie i pękanie :/
    krysiastyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny post, dobrze wiedzieć takie rzeczy :D
    claudia-ss.blogspot.com
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo ciekawy i pomocny post ;))

    http://nevergiveupp12.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten post spadł mi z nieba! Marzę o pięknych paznokciach i te porady bardzo mi się przydadzą. Czytałam również, że witaminy A i E wzmacniają paznokcie.

    Zapraszam do mnie :)
    http://misiaa200.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Przydatny post ;) Ja ostatnio zaczęłam trochę większą uwagę zwracać na swoje paznokcie, bo pomimo, że zawsze były ładne i długie, to miałam je jakoś dziwnie przycięte, w takie nieregularne kształty xD
    pusta-szklanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. mi również spadł z nieba, bardzo przydadzą mi sie porady, bo mam prooblem z rozdwajaniem i łamliwością, super, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny, interesujący, ciekawy i bardzo pomocny post :) Czekam na więcej :) A w między czasie zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Spadlas mi z nieba tym postem, naprawdę :)

    http://mikijiu.blogspot.com/2015/05/wishlist-choies-1.html poklikasz? to dla mnie wazne :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Naprawdę super post! Ja uwielbiam piękne, zadbane i oczywiście długie paznokcie :3 Nie wyobrażam sobie krótkich, a gdy złamie i muszę obciąć to jest mi strasznie szkoda :c

    OdpowiedzUsuń
  13. Mi się tak szybko niszczą paznokcie.. nie potrafię ich doprowadzić do idealnego stanu :(

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz dziękujemy :)