24 października 2015

Jak prawidłowo myć włosy?

Wiele osób, aby mieć piękne włosy sięga po różne odżywki, bierze tabletki oraz chodzi do fryzjerów na profesjonalne zabiegi nie zdając sobie sprawy, że robi błąd w najbardziej błahej czynności, czyli myciu włosów. Złe mycie powoduje m.in. nieukładanie się włosów, brak połysku oraz nawet ich wypadanie. W dzisiejszej notce znajdziecie zasady prawidłowego mycia włosów. Zapraszam. 


Rozczesuj włosy przed myciem


Zanim zaczniesz myć włosy, dobrze je rozczesz. Dzięki temu będą się mniej plątać oraz pasma włosów będą rozdzielone, dzięki czemu woda i szampon łatwiej wnikną pomiędzy każdy włos. Mycie będzie dokładniejsze.

Dokładnie namocz włosy


Nie wystarczy tylko zwilżyć włosów, lecz należy polać je obficie wodą. Powinna ona dotrzeć do skóry głowy, gdzie gromadzi się najwięcej sebum oraz zanieczyszczeń. 

Rozcieńczaj szampon


Szampon nałóż na dłoń i rozcieńcz go z wodą dzięki czemu będzie delikatniejszy zarówno dla włosów, jak i skóry głowy. 

Nakładaj szampon obiema rękami


Dzięki temu unikniemy zaaplikowania szamponu tylko w jedno miejsce na głowie, a więc umyjemy całą skórę głowy równomiernie.

Delikatnie ugniataj włosy i masuj skórę głowy


Szampon rozprowadź na włosy i wmasuj go okrężnymi ruchami we włosy. Możesz je również ugniatać, ale pamiętaj, aby ich nie szarpać ani drapać paznokciami. Wykonuj również opuszkami palców masaż głowy, który pobudzi krążenie. 

Uważaj na temperaturę 


Woda, gdy będzie za gorąca rozszerzy łodygę włosa oraz zniszczy go. Pobudzi także gruczoły łojowe, które przyśpieszą przetłuszczanie. Natomiast bardzo zimna woda wyziębi cebulki włosowe co przyczyni się do zwiększonego wypadania włosów. Najlepiej, aby woda była pomiędzy letnią, a ciepłą. Ostatnie płukanie można wykonać chłodną woda, aby domknąć łuski włosów, wygładzić je oraz nadać im połysk. Należy pamiętać, aby omijać wtedy skórę głowy.

Używaj odżywek


Odżywka pomoże zregenerować włosy, ale także ułatwi ich rozczesywanie. Pamiętaj, aby stosować ją na środek oraz końcówki włosów, a nie na skórę głowy. Pozostaw ją minimum na 3 minuty, aby miała kiedy dotrzeć do wnętrza włosa, nawilżyć go, odżywić i nadać piękny połysk.

Delikatnie wycieraj włosy


Zaraz po umyciu włosów należy zawinąć je w ręcznik 
i poczekać kilka minut, aż nadmiar wody zostanie wchłonięty. Pamiętaj, aby nie pocierać, ściśle nie związywać ich w ręcznik, ani nie wykręcać mokrych włosów, bo to narusza ich strukturę.

Susz włosy zimnym strumieniem powietrza


Suszarkę ustaw na najniższą albo średnią wartość (jeśli najwyższą to pamiętaj, aby suszarka była cały czas w ruchu, aby nie popaliła włosów) oraz susz włosy z odległości 30 cm. Nie kładź się spać w mokrych włosach, ponieważ wtedy są one bardzo delikatne, a podczas nocy ich struktura może zostać uszkodzona.

Staracie się dbać o włosy? Stosowałyście się do wszystkich zasad prawidłowego mycia włosów?
Zapraszam do obserwacji bloga :)




32 komentarze:

  1. Do większości zasad się stosuję :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wykonuję dokładnie wszystkie czynności, które są tutaj opisane :) Dzięki nim, naprawdę żyje się o wiele lepiej :D

    INNA MYŚL [blog] | MÓJ KANAŁ NA YOUTUBE

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam jeszcze, że powinno się umyć włosy spłukać i jeszcze raz umyć, spłukać.

    no-perfekt.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę, że nie tylko ja jestem włosomaniaczką. :D

    ZAPRASZAM NA KONKURS, DO WYGRANIA 120$ NA ZAKUPY!
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    OdpowiedzUsuń
  5. muszę skorzystać z tych rad :)
    agnieszka-gromek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Naprawde przydatne rady! Postaram się je zapamiętać i z nich skorzystać :D
    http://onlydreams8.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. No prosze... bardzo dobrze, że tutaj trafiłam, bo kilka błędów zazwyczaj popełniłam. Dzięki Tobie moje włosy teraz będą zdrowsze :)

    madamblanche.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Rady jak najbardziej przydatne ale zdjęcie mi się tak podoba, że nie wiem :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo przydatny post :)

    Zapraszam do siebie
    marthellye.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Zadziwiła mnie rada z rozczesywaniem włosów przed myciem, nigdy tego nie robiłam a okazuje to się przydatne :)

    Serdecznie zapraszam na nowy post :)
    ♥ Diana Ashe KLIK! ♥

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny post ! :)
    ja juz obserwuje i zapraszam do mnie
    nowy post
    dblazkowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny post! Trzymaj tak dalej! <3 Zapraszam do mnie http://gold-b3rry.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Dobre porady ;)

    http://mjrm-madeline.blogspot.com/2015/10/hello.html Zapraszam na mojego ;) Każdy komentarz i obserwowanie jest odwzajemniane ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne porady, zapraszam do mnie na nowy wpis :)
    http://ka3iafashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Super porady, można też lekko wycierać włosy materiałem z bawełny, np. bluzką ;-)
    xoxo,
    xiyavalentina.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne rady, wypróbuję :)

    olivee-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Stosuję się raczej do wszytskich porad :)
    by-vanys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo przydatny post, pomogłaś mi!
    Zapraszam na mój blog i jeśli jesteś zainteresowana wspólnym obserwowaniem to daj mi znać :)
    Pozdrawiam cieplutko! :*

    http://ellane-style.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. zazwyczaj stosuję się do większości,tylko nei rozczesuje moje włosy tego nienawidzą ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Niezłe porady na pewno skorzystam (:
    yelloow-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Mega pomocna notka ;) o niektórych szkodliwych działaniach na włosach nawet nie wiedziałam niestety :o

    http://alexiachmiel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Ach nigdy nie rozczesywałam włosów przed ich umyciem ;/ Zacznę tak robić i sprawdzę czy faktycznie mniej się plączą :)
    anonimoowax.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. sprawdzone - włosy mniej się plączą gdy rozczeszemy je przed myciem :)

    OdpowiedzUsuń
  24. przydatne rady :)
    agnieszka-gromek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz dziękujemy :)