18 kwietnia 2015

Hula hop na odchudzanie

Zwykłe treningi w domu zazwyczaj szybko nudzą i zniechęcają nas do dalszej aktywności. Ćwiczenia z hula hopem są bardzo zabawne, ale także skuteczne. Zapraszam na dalszą część notki. 




Na jakie partie ciała działa hula hop?

Hula hop to świetne ćwiczenie na modelowanie talii oraz pośladków. Możemy także wyszczuplić brzuch i uda, wzmocnić kręgosłup oraz pozbyć się boczków. Systematyczne ćwiczenia pomogą również kształtować prawidłową postawę ciała. 

Jakie hula hop wybrać?

Na rynku znajdziemy dziecięce hula hop oraz profesjonalne. Do ćwiczeń należy wybrać to drugie. Taki sprzęt jest już odpowiednio ciężki. Można również wybrać takie, które posiada wypustki. Hula hop powinno być dopasowane do naszego wzrostu. Przed zakupem przymierzmy je do siebie. Jego granice powinny dosięgać naszego pępka.

Co dają wypustki?

Pobudzają mięśnie, skórę, polepszają krążenie oraz dają lepsze rezultaty wykonywanych ćwiczeń. Niestety robią się od nich siniaki, czasami nawet krwiaki, dlatego należy dobrze przemyśleć taki zakup.

Jak ciężkie powinno być hula hop?

Zależy to od tego do czego nasze hula hop ma służyć. Jeśli wyłącznie do kręcenia to należy wybrać ciężkie, natomiast do hoop-dance - lekkie, do 0,5 kg. 

Jak często ćwiczyć?

Jeśli jest to koło z wypustkami to na początku należy zacząć od kilku minut dziennie i stopniowo wydłużać czas kręcenia, natomiast jeśli zwykłe to tak naprawdę tyle ile czasu możemy poświęcić, ale wystarczy już 40 min dziennie.  

Jak warto ćwiczyć?

Nie należy ograniczać się do zwykłego kręcenia kółkiem. W internecie jest masa filmików, które przedstawiają ćwiczenia oraz tańce z hula hopem. 

Po jakim czasie widać efekty?

Pierwsze efekty można dostrzec już po 3 tygodniach. 

O czym warto pamiętać?

Nie wolno zapominać o tym, że gdy kręcimy naszym kółkiem należy wykonywać to w obydwie strony. 

Ćwiczycie lub macie zamiar ćwiczyć z hula hopem?
Zapraszam do obserwacji bloga :)

19 komentarzy:

  1. to faktycznie świetny sposób na odchudzanie

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja wolę skakac na skakance jednak. :)

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny sposób, jednak wolę rolki. :D

    clemeent.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja mama przez wiele lat cwiczyla z hula hopem. Ja jakos nigdy sie nie zebralam :)

    polne-maki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. świetne sposoby na odcudzanie ;3
    crazy-life-by-angelika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja trenuje pływanie, ale nie jestem zbytnio chuda :D
    Mój Blog - zaobserwuj!

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie mogę się do końca przekonać do hula hop. Wydaje mi się, że właśnie te treningi w domu, o których napisałaś, że są nudne, dla mnie są dużo bardziej ciekawsze. Masz milion możliwości do wyboru- każdy trening może być z inną osobą, może być na inne partie mięśni, może być to kardio, pilates lub joga. Jest pełno opcji, więc nie da się nudzić, a hula hop jest tylko jedne :D

    http://minimalistyczny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ile ludzi, tyle upodobań. Najważnejsze, aby aktywność fizyczna, którą wykonujemy była dla nas w jakimś sensie rozrywką i nas cieszyła.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Właśnie mam zamiar kupić sobie hula-hop, ćwiczenia jeszcze nikomu nie zaszkodziły, a ruch to dla nas samo zdrowie :p
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. zawsze ćwiczę gdy jestem u cioci, ahah! czuje się po tym wspaniale!:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny post :) Ja zaopatrzyłam się w hula hop, bo to świetny rodzaj treningu. A jak rzeźbi talię! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy jakoś nie umiałam kręcić tym hula-hop. To po prostu nie dla mnie chyba.

    Mój blog- ultradefenceless

    OdpowiedzUsuń
  12. miałam sobie jakiś czas temu kupować... czas zebrac pare zl i w koncu kupic :D

    sali-pno.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. po tym poście zaczynam ćwiczyć !
    http://filizanka-herbaty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Słyszałam ostatnio bardzo dużo o ćwiczeniah z hula-hopem. Moja koleżanka sama je stosuje i mówi, że sa skuteczne! :)

    pozdrawim,
    MÓJ BLOG (klik)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja kręcę hula hopem zeby wyrobic sobie talię :)
    http://agataweranika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie wiedziałam tego :o Zawsze uważałam że Hula hop to dla zabawy :)
    seriouslyhumanity.blogspot.com
    Wspólna obserwacja ? Ja już zaobserwowałam, liczę na uczciwy rewanż :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ćwiczę na siłowni 2 razy na tydzień i tak samo basen. w weekendy jeżdżę rowerem i na rolkach. hula hop odpada!
    http://mycrazylivein.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz dziękujemy :)