15 kwietnia 2015

#1 Okiem czytelnika - coś dla miłośników książek

Ostatnio na naszym blogu pojawiła się nowa seria o filmach, która Wam się bardzo spodobała. Pomyślałam więc, że fajnie będzie zrobić podobną, tylko że o książkach. Mam nadzieję, że lubicie czytać i Was ona zainteresuje.

Ostatnia piosenka -




Kochanie - Danielle Steel
  

Współczesna opowieść o Kopciuszku przeniesiona w realia amerykańskie. Po śmierci ojca młodziutka Bettina Daniels zostaje bez grosza przy duszy, zdana na własne siły. U boku kolejnych mężów szuka własnego miejsca w życiu, pragnąc uczynić je przede wszystkim swoim. Upór w połączeniu z talentem daje efekty, aczkolwiek Bettina musi pokonywać przesądy obyczajowe i schematy w myśleniu o roli kobiety zarówno w rodzinie, jak i w społeczeństwie.

Moja ocena: Na początku książka wydawała się bardzo nudna. Jednak, gdy akcja zaczęła się rozwijać, coraz bardziej mnie wciągała. Główna bohaterka przechodzi przez dramatyczne wydarzenia. Jej życie zmienia się w jednej chwili. Skazana jest na ciągłe życiowe wyzwania, które często okazują się niepowodzeniem. Mimo to nigdy się nie poddaje i dalej walczy. Książka zmusza czytelnika do refleksji. Jednak nie wszystkim może przypaść do gustu ze względu na czasem irytujące zachowanie bohaterki.

Pamiętnik narkomanki - Barbara Rosiek

To prawdziwe notatki dziewczyny, później kobiety, w których zamkniętych zostało piętnaście lat życia na krawędzi, we wciąż na nowo podejmowanej walce z nałogiem. Jej przejmujące, niejednokrotnie bardzo drastyczne świadectwo rodzi prawdę o piekle, jakim jest uzależnienie. Daty dzienne wyznaczają tu czas szkoły, pracy i wakacji, ale przede wszystkim czas życia i śmierci.

Moja ocena: Lubię takie książki, które zmuszają do refleksji i można z nich wyciągnąć jakieś wnioski. Przez pierwszą połowę przebrnęłam bez problemu, jednak druga sprawiała mi już trudności. Miałam wrażenie, że ciągle dzieje się to samo. Nic się nie zmienia. Książka zaczęła mnie nudzić i z trudem dobrnęłam do końca. Jednak polecam ją osobom, które lubią historie oparte na faktach oraz tym, które lubią coś wynosić z książek. Wiem, że wielu osobom się ona bardzo podobała. 

Opisy książek zaczerpnięte ze strony lubimyczytać.pl.

Czytałyście, którąś z tych książek? A może polecicie mi jakąś?


8 komentarzy:

  1. chyba zdecyduję się przeczytać 'ostatnią piosenkę' :)
    MÓJ BLOG-KLIK:)
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytalam "Pamietnik Narkomanki" i bardzo mi sie podobala.. Mialam sie kiedys wziac za "Ostatnia Piosenke", bo film mi sie podobal, ale jakos nie znalazlam wystarczajacych chceci, a o "Kochanie" nigdy nie slyszalam. Czytalam z jedna, czy dwie inne powiesci Danielle Steel, ale zbytnio nie przypadly mi do gustu. Nawet nie pamietam juz tytulow :D

    polne-maki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie ostatnio zastanawiałem się czy nie przeczytać tej książki :D
    Pozdrawiam, Krystian :)

    powerlesss.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  4. nie czytałam ;p

    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. NIe czytałam ale zamierzam.Film jest moim ulubionym <3
    http://photo-kinga.blogspot.com/#_=_

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam żadnej ale mam zamiar przeczytać pamiętnik narkomanki i ostatnią piosenkę.

    W wolnym czasie zapraszam do siebie.
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/
    Jeśli blog przypadnie Ci do gustu byłoby mi miło gdybyś zaobserwowała.

    OdpowiedzUsuń
  7. nie czytałam żadnej z wymienionych ;/


    Pozdrawiamy cieplutko!
    Twins Life(klik)♡

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz dziękujemy :)