17 września 2015

Lepiej myć włosy rano czy wieczorem?

Każda z nas ma swoją ulubioną porę na mycie włosów. Dzisiaj chciałabym rozważyć i porównać która pora lepsza na mycie głowy i dlaczego. Zainteresowanych zapraszam dalej.


Zalety mycia włosów rano:


- Myjąc włosy rano mamy pewność, że będą one świeże,
- Poza tym włosy ładniej się układają, mamy pewność że nie odgniotą się gdzieś od poduszki,
- Mycie ich rano zmniejsza ryzyko uszkodzenia mokrych włosów (nie narażamy ich wtedy na otarcia o poduszkę).

Wady mycia włosów rano:

- Mycie rano wymaga suszenia, ponieważ najczęściej się gdzieś śpieszymy,
- Trzeba wstać wcześniej, by mieć czas na przygotowanie,
- Nie możemy sobie pozwolić na dłuższe trzymanie odżywek,
- Nie możemy testować rano odżywek i masek, ponieważ w razie złego nałożenia nie mamy czasu na ponowne umycie włosów,
- Narażamy głowę na przeziębienie, ponieważ wychodząc w świeżo umytych włosach na zimne powietrze możemy bardzo szybko złapać zapalenie zatok albo inne choróbsko.

Myślę, że ten sposób mycia jest dobry zwłaszcza dla osób o krótkich włosach oraz pocieniowanych, które wymagają ułożenia.


Zalety mycia włosów wieczorem: 

- Mamy więcej czasu na dokładniejsze mycie,
- Możemy testować różne nowe odżywki i maski,
- Nie musimy używać suszarki,
- Możemy na dłużej położyć odżywkę na włosy.

Wady mycia włosów wieczorem:

Najważniejsze jest to, aby nie kłaść się spać w mokrych włosach! Prowadzi to do ich łamania. Włosy wtedy też nie mogą oddychać,
- Kolejną wadą jest to, że budząc się rano włosy mogą być "po odgniatane" i możemy mieć "szopę" na głowie,
- Minusem jest też to, że włosy wtedy wolniej schną,
- Włosy są narażone na otarcia o poduszkę co również przyczynia się do ich łamania. Najlepiej kiedy idziemy spać zawsze je wiązać w luźny kucyk (za pomocą miękkiej frotki, żeby nie uszkodziła nam włosów i nie ściskać nią ich mocno, by nie uszkodzić cebulek).

Myślę, że na ten sposób mycia mogą pozwolić sobie osoby raczej o długich i prostych oraz kręconych włosach, które nie wymagają większej stylizacji.  

 
Jak widać nie ma reguły na to, kiedy lepiej jest myć włosy.  To wszystko zależy od naszych wymagań. Ja preferuję mycie wieczorem, ale tylko wtedy gdy rano nie mam na to czasu (głównie w roku szkolnym), a w wolne dni, weekendy oraz wakacje myję je rano.

A Wy który wolicie myć włosy rano czy wieczorem? Dlaczego akurat o tej porze?



 

10 komentarzy:

  1. Z powodu wczesnego wstawania włoski muszę myć wieczorem :) Natomiast tak jak napisała na weekend i w dni wolne można sobie pozwolić na mycie włosów rano :D
    Świetny post :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie w wolnej chwili :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja myję włosy wieczorem :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przydatny psot , ja zwykle myje wlosy wieczorem.

    http://klaudiaandmylife.blogspot.co.uk/2015/09/haul-l-cndirect.html

    OdpowiedzUsuń
  4. nie wyobrażam sobie mycia włosów rano :P
    klikniesz w link do futra u mnie na blogu ? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmm... bardzo ciekawy post, bo nigdy właściwie się nie zastanawiałam kiedy lepiej. Ja najczęściej myję wieczorem włosy, ranki służą mi do tego tylko w nagłych sytuacjach :)
    ___________________________________
    miksologia-urodowa.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja w dni szkolne myje wlosy wieczorem, natomiast w wolne -rano :)

    http://mikijiu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja myję naprawdę różnie, albo rano, albo wieczorem
    rano w tedy, gdy jest lato, a wieczorem zimą, a to dla tego
    że u mnie w domu są dwa piece, gazowy włączamy gdy
    na dworze jest ciepło a zwykły palimy w zimie, bo przy okazji ogrzewa
    nasz dom :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie zależy to od dnia. Kiedy jestem w domu, spokojnie myję włosy rano. Jednak, gdy idę do szkoły, zwykle myję je wieczorem :D

    INNA MYŚL [blog] | JAK BYĆ SUPER W SZKOLE? Nowy filmik na kanale!

    OdpowiedzUsuń
  9. Z tego co widzę, włosy niszczą się od wszystkiego, żadna metoda nie będzie nigdy dobra ;/
    Dlatego należy wybrać mniejsze zło :)
    http://wkomenda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. wolę wieczorem bo straszy śpioch ze mnie i mam ciężkie poranki jednak :P
    wpadnij na nowy post i zrób klik w wishlistę jeśli możesz :)?

    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz dziękujemy :)