20 września 2015

#6 Kino na relaks

Pod koniec wakacji udało mi się obejrzeć jeszcze parę filmów. Dlatego po raz kolejny przychodzę do Was z propozycjami, które zapadły mi głęboko w pamięci. Znajdziecie tutaj dzisiaj film sensacyjny, dramat, thriller oraz dwie komedie.  
Moja wielka grecka wycieczka
Georgia jest wykładowcą klasycznej greki na uniwersytecie w Atenach. Pewnego dnia traci posadę i z powodu braku pieniędzy postanawia podjąć pracę przewodnika wycieczek. Nie zdaje sobie jednak sprawy, na jakie trudności natrafi. Nie dość, że musi się użerać z wiecznie niezadowolonymi turystami, których bardziej niż historia Grecji interesuje zakup tandetnych pamiątek to jeszcze w autobusie zepsuła się klimatyzacja, a za kółkiem siedzi gburowaty kierowca, który nieoczekiwanie odmieni życie przewodniczki.
Moja opinia: Co prawda, wakacje już za nami, ale ta komedia przeniesie nas w czasie. Świetna produkcja, dzięki której znajdziemy się w Grecji. Charakteru filmu nadają przede wszystkim zwariowani turyści.



 
 
Brzdąc w opałach

Dziewięciomiesięczny Bink zostaje uprowadzony dla okupu przez trzech porywaczy: Eddie'ego, Norby'ego i Veeko. Na szczęście niezwykle sprytny chłopczyk wykorzystuje niezdarność kidnaperów i wymyka im się, wyruszając samodzielnie do miasta. Na czworaka spaceruje po Chicago. Odwiedza m.in. ZOO i plac budowy, gdzie odkrywa uroki jeżdżenia windą. Niefortunni przestępcy bezskutecznie usiłują go złapać.

Moja opinia: Lekki i przyjemny film. Naprawdę się na nim nieźle ubawiłam tym bardziej, że oglądałam go z przyjaciółką. A wiadomo, że wspólnie ogląda się fajniej. Brzdąc sam w sobie był tak uroczy, że dla niego samego warto zobaczyć ten film. Świetna komedia.





Skazani na Shawshank
 
Film nakręcony na podstawie książki mistrza horrorów Stephena Kinga. Andy Dufresne, dobrze zarabiający bankier z Nowej Anglii, zostaje oskarżony o podwójne zabójstwo - swojej żony i jej kochanka. Uparcie twierdzi, że jest niewinny, ale dzięki niezbitym dowodom zostaje skazany na podwójne dożywocie w więzieniu Shawshank. Shawshank rządzi hipokryta i fanatyk biblijny, naczelnik Norton, a wraz z nim sadystyczni strażnicy. Andy już po kilku dniach poznaje brutalną, więzienną rzeczywistość, ale dzięki wrodzonej inteligencji, sprytowi oraz pomocy przyjaciela Ellisa Boyda "Reda" Reddinga (Morgan Freeman) udaje mu się zachować nadzieję, która pozwoli dokonać zemsty.
Moja opinia: Jeden z moich ulubionych filmów. Oglądając go pierwszy raz byłam tak wpatrzona w telewizor, że nie ogarniałam tego co się dzieje wokół mnie. Przedstawiony jest tutaj obraz człowieka siedzącego w więzieniu oraz jego perypetie. Rewelacyjny film.


Milczenie owiec 
Agentce FBI, Clarise Starling, zostaje powierzona sprawa "Buffalo Billa", seryjnego mordercy wyróżniającego się szczególnym okrucieństwem wobec swych ofiar, które odziera ze skóry. Sprawę pomaga jej rozwikłać inny, niezwykle inteligentny i niebezpieczny morderca - Hannibal Lecter - pacjent więziennego centrum psychiatrycznego. Hannibal jest zauroczony Clarice, a w zamian za odkrywanie przez nią części swej przeszłości, kawałek po kawałku odkrywa dla niej tajemnicę morderstw.
Moja opinia: Znakomity film, który trzyma w napięciu. Nie jest on dla wszystkich, ponieważ niektóre sceny wręcz przerażają swoją dosłownością. To co mnie urzekło w filmie to ponury klimat, który sprawia, że samemu "wchodzi się" do tego świata. Muzyka tylko potęguje to uczucie.





Rekrut

James Calyton jest obiecującym agentem, któremu wszyscy wróżą błyskotliwą karierę. Claytonem interesuje się m.in. Walter Burke, weteran i legenda agencji, który pomaga Jamesowi przejść ciężkie szkolenie i ułatwia drogę do awansu. Pewnego dnia Clayton otrzymuje zadanie specjalne. Ma zlokalizować obcego agenta, który przeniknął do 'firmy'.
 Moja opinia: Gdy film się skończył, szczerze nie rozumiałam właściwie kto kogo szpiegował, komu zlecono szpiegowanie itd. Po prostu się pogubiłam. Dopiero po pewnym czasie wszystko poukładało się w całość. Film sam w sobie bardzo wciągający. Aby nadążać za akcją trzeba być maksymalnie skupionym więc na pewno nie można zaliczyć go do filmów na luźne wieczory. Bardziej nadaje się dla osób, które szukają produkcji, w której nie ma chwili wytchnienia psychicznego. Na pewno obejrzę ponownie ten film.



 Opisy filmów zaczerpnięte ze strony filmweb.pl

Oglądaliście któryś z filmów ukazanych wyżej?
Zapraszam do obserwacji bloga :)
Facebook:klik
Ask:klik


4 komentarze:

  1. Jestem dziwna pod względem filmów, ale jakoś wydają mi się mega krótkie i dlatego wybieram wręcz ciągnące się seriale. ;) Ale Twoje propozycje są ciekawe i może na któryś z filmów się skuszę w ostatnim tygodniu wakacji. ))

    Jestem u Ciebie pierwszy raz, trafiłam na Twojego bloga przypadkiem. ;)
    Fajnie tutaj! Podobają mi się pomysły postów i przede wszystkim Twój osobisty pomysł na charakter i tematykę bloga. ;) Robienie czegoś dla siebie i na swój sposób to ogromna wartość. ;)
    Zapraszam do mnie na bloga, który jest jeszcze młodziutkim blogiem, ale staram się ciągle go czymś wypełniać. Może spodoba Ci się tematyka i zostaniesz na dłużej lub po prostu zostawisz mały ślad. Będzie mi niezmiernie miło, bo to motywuje do dalszego pisania i umieszczania postów. Ciekawie u Ciebie. ;))
    Mój blog, zapraszam! ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam nowość " Do utraty sił" !

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie lubię tego typu filmów,ale właśnie tak jak ktoś wyżej napisał ,,Do utraty sił'' jest podobno świetny! :)
    nataszablogg <3

    OdpowiedzUsuń
  4. oglądałam wszystkie prócz ostatniego :)
    teraz w kinach wychodzi film "chemia" - podobno bardzo dobry, polski!
    twoimioczami.blogspot.com - klik i jesteś:)

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz dziękujemy :)