28 marca 2015

DIY - Jar of happiness

Dzisiaj przychodzę do Was z pomysłem na "słoik szczęścia". Jesteś pesymistą, który nie umie cieszyś się z życia? A może chcesz cieszyć się z niego jeszcze bardziej? To będzie idealna rzecz dla Ciebie! Część z Was może się już z tym spotkała, ale dla części jest to coś nowego. Jeśli chcecie dowiedzieć się czegoś więcej, zapraszam dalej. 


Zacznijmy może od tego, co to tak w ogóle jest. Słoik szczęścia to nic innego, jak skarbnica naszych wspomnień, sukcesów, spełnionych marzeń. W środku znajdują się najlepsze chwile z naszego życia, które przynoszą nam szczęście i radość. Nawet kiedy nic się nam nie układa, zdarzają się szczęśliwe chwile, tylko trzeba je zauważyć. Nie można się od razu poddawać.


Na czym polega ta zabawa? Codziennie, wieczorem siadamy z małą karteczką i długopisem. Zapisujemy na niej miłe chwile, warte zapamiętania, które sprawiły, że się uśmiechaliśmy i byliśmy szczęśliwi. Może to być np. poranna kawa, spotkanie z przyjaciółką, wypad na zakupy, słońce budzące nas z rana. Wszystko z czego czerpaliśmy przyjemności. Możemy pisać również datę, aby wiedzieć kiedy dokładnie się to wydarzyło. Ważna jest tu systematyczność, bo bez niej nasza praca nie miałaby sensu. 


Co nam to daje? Dzięki temu zaczniemy dostrzegać najmniejsze detale naszego życia. Zaczniemy czerpać szczęście z małych rzeczy. Przestaniemy pomijać drobnostki, które tak naprawdę nadają sens naszemu życiu. Kiedy będzie nam źle, będziemy mogli wyjąć karteczki i przeczytać ile wspaniałych rzeczy nas już spotkało. Powspominać cudowne chwile i poprawić sobie trochę humor. W dodatku będzie to świetna pamiątka, skarbnica naszych wspomnień. Kiedy słoik się zapełni, zakręcimy go i ukryjemy, a za kilka lat powspominamy te dobre chwile. Kolejną wartością jaką nam daje jest systematyczność. Różnie z nią bywa, a taka zabawa świetnie jej uczy. Poza tym czytałam gdzieś, że przypominanie szczęśliwych chwil przed snem, powoduje lepsze sny.


Jeśli chodzi o karteczki, to mogą to być kolorowe albo zwykłe białe, powycinane z bloku. Ja swoje drukuje. Co jakiś czas zmieniam kolory, żeby było weselej. Kształt też zależy od waszego gustu. Słoik możecie kupić lub ozdobić zwykły. Do tej zabawy może przyłączyć się każdy, bez względu na wiek.

Prowadzicie może taki słoik? Co sądzicie o tym pomyśle?


30 komentarzy:

  1. Mam taki słoik. To jest świetny pomysł :)
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale fajny pomysł! :)

    Odwdzięczę się za każdą obserwację lub komentarz, zapraszam!
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł! Trzeba wypróbować ^^
    http://natalii-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobię sobie taki słoik :)
    http://meeveryday98.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. mam ;) ! ale rzadko kiedy cos wrzucam nie mam czasu xD

    OdpowiedzUsuń
  6. mam taki słoiczek ! <3
    Poklikałabyś w link Sheinside w poście ? Z góry dziękuję <3
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Widziałam taki podobny słoik w pepco ^^

    http://Fidanzataa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Taki słoiczek czy jakikolwiek inny pojemnik to świetna sprawa. Pomoga docenić nasze życie i dostrzegać w nim piękno. ;)

    Mój blog- ultradefenceless

    OdpowiedzUsuń
  9. już od dawna miałam zrobić to DIY!:D

    Serdecznie Zapraszam.
    ❀MÓJ BLOG- KLIKNIJ❀

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny pomysł!!
    Również zamierzam zrobić coś takiego, dla siebie:)

    Pozdrawiam cieplutko!
    Marta&Milena - ZAPRASZAMY!

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam założony taki słoiczek i jest to mega fajny pomysł :)
    Niestety zapominam o regularnym wrzucaniu karteczek :/


    liovky.blogspot.com Zapraszam do obserwowania i przede wszystkim do czytania. Pozdrawiam ! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny pomysł.
    Pozdrawiam.
    nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudowny pomysł ! Z chęcią wykonam taki słoiczek, a w czasie trudnych chwil będę czytała sobie karteczki z niego :)
    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Lovely idea!

    I am following you on gfc, would you like to follow me back so we can stay in touch?

    MY PETITE CORNER

    OdpowiedzUsuń
  15. cudowny post!
    skomentujesz moją ostatnią notke? będzie mi miło :) -- > Wbijaj
    obserwacja = obserwacja! odwdzięczam się :)

    OdpowiedzUsuń
  16. śliczne zdjęcia, fajny blog
    pozdrawiamy :*

    http://kajfikandchowan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny pomysł :)
    Obserwuję i liczę na uczciwy rewanż.
    paulan01.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawy pomysł z tym słoikiem, podoba mi się:)
    http://xsomething-positivex.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Masz oryginalny blog, inny od reszty ;) Bardzo tu miło i chętnie będę Cię odwiedzać :) Życzę sukcesów i wytrwałości w dalszym blogowaniu ;)

    http://mjrm-madeline.blogspot.com/2015/03/romwe.html zapraszam serdecznie na mój blog. Proszę o klikanie w banery po prawej stronie bloga oraz w linki do ubrań, to dla mnie bardzo ważne.

    OdpowiedzUsuń
  20. Mój słoiczek najpierw tworzy sie w telefonie, w kalendarzu, a kiedy znajdę czas spisuję myśli na karteczki i do słoiczka!

    http://weronika-hejman.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajny patent dla osób, które nie mają czasu albo są zapominalskie i wolą od razu zapisać te szczęśliwe chwile :)

      Usuń
  21. To naprawdę super pomysł<3 zabieram się za robienie swojego własnego :D
    http://joanna-szwed.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. bardzo ciekawy pomysł :)

    http://sayhellomardam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Hmmm.....jestem ogromną pesymistką,ale bardzo mnie zainteresowałaś tym słoiczkiem.Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  24. Próbowałam kiedyś stworzyć taki słoik, nawet tydzień prowadziłam ale jestem taka niesystematyczna, że się poddałam..

    Ogólnie świetny blog, pięknie piszesz :)
    Przy okazji zapraszam na mojego bloga : http://maaxitan.blogspot.com/ / ora FANPAGE : https://www.facebook.com/maxitan.photography?fref=ts

    OdpowiedzUsuń
  25. mega świetny pomysł, dużo daje do myślenia i zaczynamy doceniać najmniejsze rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz dziękujemy :)