21 sierpnia 2015

Dlaczego świat jest taki okrutny?

Jakiś czas temu obejrzałam film pt. 3096 dni. Jest to dramat oparty na faktach autentycznych o 10-letniej Austriaczce, która została porwana przez starszego mężczyznę i więziona przez 8 lat w jego piwnicy. Film bardzo poruszający. Strasznie mną wstrząsnął. Nawet nie wyobrażam sobie co ona mogła przeżywać, będąc tam zupełnie sama. Jej mieszkaniem było teraz małe, ciemne pomieszczenie, odizolowane od świata. Jak dziecko dało radę przetrwać tyle czasu, bez rodziców, w tak okrutnych warunkach, tępione psychicznie i fizycznie. Zaciekawiona tą właśnie historią, postanowiłam sięgnąć po książkę i porównać ją z filmem. Zapraszam na jej recenzję.


Historia opisana w książce jest o wiele bardziej szczegółowa, niż ta w filmie. Autorka umieściła tam najważniejsze wydarzenia z przeciągu 8 lat. Oprócz tego opisała również swoje przeżycia, uczucia. Dodatkowo umieściła materiały przebiegu śledztwa w sprawie jej zaginięcia. Z książki możemy dowiedzieć się, jak zmieniło się życie ofiary przez te kilka lat, jak bardzo przywiązała się ona do swojego porywacza i jak udało się jej przetrwać. Film jest tylko dopełnieniem tego opowiadania. Najpierw polecam sięgnąć po książkę, a dopiero później obejrzeć film. 


Książka jest jeszcze bardziej poruszająca od filmu. Jakim trzeba być człowiekiem, żeby dopuścić się takiego czynu? Nie wyobrażam sobie, jak można zabronić komuś normalnie żyć. To straszne co dzieje się na świecie. Miejmy zawsze oczy szeroko otwarte i nie lekceważmy podejrzanych sygnałów ze świata zewnętrznego. Cieszę się, ze Nataschy udało się wrócić do normalnego życia. Jednak przeszłości nigdy nie wymaże z pamięci. Jedyne co mogę zrobić to życzyć jej jak najlepszych lat życia.


W internecie możecie znaleźć również wywiady z autorką, z których dowiecie się jak wygląda jej życie po uwolnieniu.

 Słyszeliście o tej historii? Może znacie podobne książki oparte na faktach autentycznych?

7 komentarzy:

  1. tak ja już o tej historii słyszałem ileś czasu temu i jest tak bardzo smutna i wstrząsająca, że obejrze ten film :) tacy ludzie powinni być karani z największą surowością!

    http://casper-fashion.blogspot.com zapraszam do komentowania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oglądałam film.. Jednak ciągnie mnie do przeczytania tej książki - a nie mam czasu ;-;
    http://matany-blog.blogspot.com/
    Zaobserwuj jeżeli się spodoba!♥

    OdpowiedzUsuń
  3. to ja wolę przeczytać książkę . Zaciekawiłaś mnie . muszę poszukać w necie ..

    http://Fidanzataa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam, ale chętnie wzięłabym się za tą książkę ;o ♥
    KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam o tej historii, ale naprawdę mnie nią zaciekawiłaś. To faktycznie okropne, co musiała przeżywać ta dziewczynka :c

    Pozdrawiam! ♥
    moja Personalna Galaktyka Absurdu

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny wpis ;)) ta historia mnie zaciekawiła

    http://nevergiveupp12.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz dziękujemy :)