27 kwietnia 2015

Jak dbać o włosy od wewnątrz?

Pewnie chociaż część z Was lubi dbać o swoje włosy. Jednak sama zewnętrzna pielęgnacja to za mało. O włosy trzeba też dbać od wewnątrz. A w tym najlepiej pomaga nam nasz dieta. Jeśli jesteście ciekawe jak jedzenie może nam pomóc w pielęgnacji, zapraszam do rozwinięcia.


Sama zainteresowałam się tym tematem już dość dawno, czytając artykuł w jakiejś gazecie. Dowiedziałam się tam wielu ciekawych rzeczy i postanowiłam trochę poszerzyć swoją wiedzę i poszperać w internecie. Pomyślałam, że podzielę się tym co się dowiedziałam również z Wami, bo to dość ciekawa sprawa dla włosomaniaczek.


Poznajcie produkty, które pomogą nam w wewnętrznej pielęgnacji:

Gorzka czekolada - nie przez każdego lubiana, ale za to wartościowa. Czekolada spowalnia proces starzenia się włosów, dzięki temu zapobiega ich siwieniu. Więc może czasem warto zjeść tych parę kalorii?

Zielone warzywa (takie jak szpinak, brokuły, brukselka czy kapusta) - są źródłem witaminy A i C, które wspomagają produkcję sebum. Dzięki temu włosy są chronione przed mechanicznymi uszkodzeniami.

Łosoś i tuńczyk - jedzenie ich przynajmniej 2 razy w tygodniu, sprawia że włosy stają się miększe i pełniejsze blasku. Zapobiegają również wysuszaniu skóry głowy, nawilżają włosy i wpływają na ich elastyczność.

Czerwone mięso i  suszone owoce - dostarczają żelaza, które zapobiega łamliwości i wypadaniu włosów.

Jajka - działają na włosy od zewnątrz i od wewnątrz. Są bogate w witaminę B. Poprawiają kondycję skóry głowy i podkręcają wzrost kosmyków.

Migdały, pistacje oraz orzechy - źródła cynku. Zapobiegają wypadaniu włosów i wzmacniają je na całej długości. Dodają włosom blasku.

Świeże owoce - zawierają witaminę C, która wspomaga produkcję kolagenu, będącego składnikiem podstawowego budulca włosa - keratyny.

Nisko tłuszczowe produkty mleczne (takie jak chudy twaróg, odtłuszczone mleko czy jogurty bez dodatku cukru) - są źródłem witaminy D i B5 oraz wapnia, a także białka, które pomaga utrzymać odpowiedni poziom nawilżenia skóry głowy i zapobiega jej przesuszaniu. Nadają też włosom połysku i dobrze je odżywiają.

 A Wy znacie jakieś produkty, które dobrze wpływają na włosy? Chcecie więcej postów tego typu?

Zdjęcia z postu pochodzą ze strony: http://picjumbo.com/

10 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy post (:

    Zapraszam również do mnie http://blade-niebo.blogspot.com (:

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przydatne informacje. Ja tam o swoje wlosy niestety za bardzo nie dbam. A na dodatek prostuje przez co nie sa w najlepszej kondycji :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy post, bardzo przydatny!

    Odwdzięczę się za każdą obserwację lub komentarz, zapraszam. Pozdrawiam, MAJA-RUSEK.BLOGSPOT.COM.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy i przydatny post :))
    Bardzo miło mi się czytało.Fajnie piszesz nie moge się doczekać kolejnego postu ;) Obs za obs ??
    Staram się o współpracę z pewną firmą z branży modowej, byłabym niezmiernie wdzięczna jeśli poklikałabyś w linki do ubrań w moim najnowszym poście i skomentowała pod nim jeśli to zrobiłaś. Umożliwi mi to współpracę z nimi. Z góry pięknie dziękuję :*
    u mnie na blogu mini konkurs !! :)
    http://nicole-500.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. slyszalam o czekoladzie, orzechach, otrębach, warzywach :)
    dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. zainteresował mnie ten post,bo nigdy jeszcze nie słyszałam o takiej pielęgnacji włosów ale pewnie spróbuje :)
    Obserwuje <3
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy post :) wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. interesujący post, fajnie że zrobiłaś taki spis. Dzięki Tobie dowiedziałam się kilka nowych, ciekawych rzeczy, dzięki
    Pozdrawiam. Jeżeli masz chwilkę zostaw komentarz, będzie mi bardzo miło ;)

    http://tiffani426.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Oo, przydatny post, tym bardziej, że sama staram się bardzo dbać o włosy. :D

    Wróciłam do blogowania, więc zapraszam do siebie! :) Miło będzie, gdy skomentujesz lub zaobserwujesz, jeśli Ci się spodoba. :)
    alexandrak-blog.blogspot.com





    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz dziękujemy :)