22 lipca 2015

#4 Kino na relaks

Przychodzę dzisiaj do Was z luźnym postem "Kino na relaks". Przygotowałam króciutkie recenzje filmów, które przez ostatni czas udało mi się zobaczyć. Proponuję Wam dwie komedie, dwa thrillery oraz jeden dramat psychologiczny. Zapraszam na notkę :)

Córka generała


W forcie MacCallum zostaje zgwałcona i zamordowana kapitan Elisabeth Campbell, córka dowodzącego bazą generała Josepha Campbella. Ojciec ofiary jest szanowanym oficerem, który zamierza wkrótce przejść na emeryturę i ubiegać się o stanowisko wiceprezydenta. Jego córka - inteligentna i zdyscyplinowana - była zawsze stawiana jako wzór. Dochodzenie w sprawie tajemniczych okoliczności jej śmierci prowadzi wojskowy inspektor Paul Brenner. Asystuje mu była kochanka, psycholog Sara Sunhill. Brenner na znalezienie zabójcy ma tylko 36 godzin. Po upływie wyznaczonego terminu objęte tajemnicą wojskową dochodzenia przejmie FBI. Wojskowi chcą jednak za wszelką cenę tego uniknąć. Podczas dochodzenia Brenner trafia na zmowę milczenia. Wkrótce odkrywa jednak coraz więcej mrocznych szczegółów z życia ofiary. Scenariusz napisany na podstawie powieści Nelsona DeMille'a.

Moja opinia: Wciągający i zaskakujący film. Na pewno wiele zawdzięcza bardzo dobrej grze aktorów. Trzyma w napięciu do ostatniej sceny. Pojawia się sporo scen drastycznych, dlatego film nie jest dla wszystkich. Zachęcam tych, którzy lubią tak mocne filmy. 



 Moja dziewczyna wychodzi za mąż


Życie Toma to sielanka: jest seksowny, odniósł sukces, ma szczęście do kobiet i wie, że w każdej sytuacji może polegać na Hannah – swojej najlepszej przyjaciółce i jedynej stałej rzeczy w jego życiu. Układ jest idealny do chwili, kiedy Hannah wyjeżdża do Szkocji w sześciotygodniową podróż służbową, a Tom nagle zaczyna zdawać sobie sprawę z tego, jak puste jest bez niej jego życie. To właśnie wtedy podejmuje ważną decyzję - kiedy Hannah wróci, poprosi ją o rękę – i dostaje obuchem w głowę. Dowiaduje się bowiem, że dziewczyna zaręczyła się z przystojnym i bogatym Szkotem i planuje przeprowadzić się za granicę. Kiedy Hannah prosi Toma, żeby został jej honorowym drużbą, ten niechętnie się zgadza... tylko po to, jednak, aby starać się o jej względy i odwieść ją od zamążpójścia, zanim będzie za późno.

Moja opinia: Komedia romantyczna na wieczór przed telewizorem z przyjaciółką. Szczerze, liczyłam na więcej scen komediowych, ponieważ w filmie jest ich zaledwie parę. Mimo wszystko fajna, luźna produkcja. 





Czarny łabędź


Film nawiązuje do jednego z najsłynniejszych na świecie przedstawień baletowych - "Jeziora Łabędziego". Opowiada historię Niny, baleriny występującej na deskach teatrów w Nowym Jorku. Balet całkowicie pochłania jej życie i jest gotowa wiele dla niego poświęcić, aby spełnić swoje marzenia i grać w jak najlepszych spektaklach. Jej ambicje są podsycane przez matkę, Erikę, która nieustannie kontroluje życie córki. Wkrótce Ninie trafia się niesamowita okazja. Dyrektor teatru, Thomas, decyduje się zastąpić kimś nowym primabalerinę Beth MacIntyre, która występowała w "Jeziorze Łabędzim". Jako pierwsza przychodzi mu na myśl Nina, jednak baletnica ma konkurencję - nową, bardzo zdolną tancerkę Lily. Rola księżniczki Odetty jest bardzo trudna do zagrania. Baletnica musi sobie poradzić zarówno z rolą Białego, symbolizującego niewinność i grację, jak i z rolą zmysłowego i uwodzicielskiego Czarnego Łabędzia. Nina doskonale pasuje do roli Białego Łabędzia, natomiast Lily do jej przeciwieństwa - Czarnego. Pomiędzy dziewczynami rodzi się rywalizacja. Na dodatek Nina pada ofiarą brutalnego gwałtu i zaczyna miewać omamy. Odkrywa w sobie ciemniejsze strony charakteru i czuje, że dzięki temu może lepiej zagrać Czarnego Łabędzia

Moja opinia: "Czarny łabędź" ukazuje perypetie młodej dziewczyny, baletnicy, która marzy o głównej roli w "Jeziorze Łabędzim". W początku filmu poznajemy Ninę jako delikatną, niepewną kruszynkę, jednak w trakcie zmienia się w całkowite przeciwieństwo samej siebie. Bardzo mocny i uderzający dramat, który stał się moim numerem jeden. 

Żądła


Po ukończeniu studiów medycznych dr Karla Bergmann wraca do rodzinnego domu na Majorkę, gdzie niespodziewanie jej ojciec doznaje wstrząsu anafilaktycznego. Kobiecie udaje się go uratować dzięki przeprowadzeniu tracheotomii i szybkiemu przewiezieniu do miejscowego szpitala. Ze względu na ciężki stan mężczyzny, lekarka stara się ustalić, co użądliło ojca. W pobliżu starego młyna znajduje martwą pszczołę, jednak pracownik lokalnego instytutu, dr Alvarez, utrzymuje, że taki gatunek nie występuje w okolicy. Wkrótce dzięki pomocy byłego entomologa, Bena Herzoga, Karla odkrywa, że na wyspie przebywa rój wyjątkowo agresywnych pszczół będących efektem eksperymentów.

Moja opinia: Film nie powalił mnie na kolana, jednak obejrzałam go dwa razy z takim samym zaciekawieniem. Osobiście po pierwszym razie nie włączyłabym go ponownie, jeśli chciałabym obejrzeć jakiś dobry thriller, jednak wróciłam do niego, ponieważ leciał na jednej ze stacji telewizyjnych. 






Bruce Wszechmogący


Bruce Nolan jest reporterem lokalnej telewizji w Buffalo. Cieszy się popularnością, ma uroczą dziewczynę, wcale jednak nie uważa, że los potraktował go sprawiedliwie. Tak więc, po najgorszym dniu swego życia, Bruce urąga Bogu, zarzucając Mu, że zrujnował jego życie, i że zupełnie nie potrafi zarządzać wszechświatem. Bóg, usłyszawszy wołania zdesperowanego Bruce'a, odpowiada... i obdarza go taką mocą, jaką sam posiada, chcąc przekonać się, czy Bruce będzie od niego lepszy!


Moja opinia: Na koniec proponuję Wam lekką komedię. Dużo scen, które naprawdę mnie rozbawiły co często się nie zdarza. Myślę, że przede wszystkim dlatego film jest warty obejrzenia. Na pewno będę wracać do niego niejednokrotnie.  



Opisy do filmów pochodzą ze strony: http://www.filmweb.pl/



Jakie są wasze ulubione gatunki filmowe? Oglądaliście ostatnio jakiś film, który jest godny polecenia?
Zapraszam do obserwacji bloga :)


13 komentarzy:

  1. Ja oglądałam żądła jedynie :D
    Paulinandme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. super blog, bardzo ładnie piszesz ;)
    Pozdrawiam
    mogłabyś poklikać w linki, bardzo mi zależy ! :)
    WISH LISTA

    OdpowiedzUsuń
  3. Z wielką przyjemnością obejrzałabym Żądła:)

    Zapraszam na posty o mojej małej podróży po Chinach :)
    nakrancumarzen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. "Czarnego Łabędzia" oglądałam tylko raz, zaraz po premierze, ale strasznie mi się spodobał i jest jednym z moich ulubionych filmów. Za to "Bruce'a" widziałam już milion razy i również bardzo lubię ten film. Zabawny :)

    |Blog- Polne-Maki|

    OdpowiedzUsuń
  5. będe wiedzieć co oglądać na nudne dni :)
    http://lilascarf.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. wiek Adeline jest świetny :))
    fajne filmy, wiem już co oglądać
    http://palaania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. "Moja dziewczyna wychodzi za mąż" sam tytuł mnie kiedyś zaciekawił, ale nie miałam czasu obejrzeć. Teraz na pewno go nie odpuszczę. Zainteresowałam się jeszcze tym "Czarnym łabędziem".
    sotiens.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. ,,Czarny łabędź'' zaciekawił mnie i chętnie obejrzę ten film i to dzięki Tobie ^.^
    Super post :)
    Ja mogę polecić ,, Love, Rosie'' jeśli jeszcze nie oglądałaś to koniecznie obejrzyj ;)
    Pozdrawiam
    world-of-crazy-sisters.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. ja za to uwielbiam horrory :)
    żadnego z tych filmów nie oglądałam, ale chyba muszę obejrzeć Żądła :D

    http://pineyx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Oglądałam "Moja dziewczyna wychodzi za mąż", fajny film. Zresztą, lubię oglądać Patricka Dempsey'a. Pozdrawiam!

    + Proszę o kliknięcie w link rzeczy w najnowszym poście: lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Super filmy!
    Uwielbiam takie blogi. Ja już obserwuję, mam nadzieję że się odwdzięczysz. :)
    Mój blog, zapraszam!:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Swietne filmy wybralas moim faworytem z tych wszystkich jest Bruce Wszechmogacy. uwielbiam ta komedie!! W ogole kocham tego aktora :D Tak samo swietny jest film z jego udzialem "Jestem na Tak" czy cos w tym stylu - rewelacja! :)
    dziekuje za odwiedziny u mnie!

    Versjada (KLIK)

    OdpowiedzUsuń
  13. oglądałam Bruca i czarnego łabędzia ;)
    zapraszam do mnie
    http://stachooowiak.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz dziękujemy :)